بررسی پاسخ های سیستم تعلیق مک فرسون در شرایط مختلف با نرم افزار Adams Car
کد مقاله : 1051-ITME
نویسندگان
مهدی رحمانی *1، محمد غلامی1، محمدامین سعیدی2
1آموزش و پرورش
2وزارت علوم
چکیده مقاله
در این پژوهش، عملکرد سیستم تعلیق مستقل مورد بررسی قرار داده شده است بدین منظور عملکرد سیستم تعلیق مک‌ فرسون1 در مواجهه با ورودی‌های دینامیکی مختلف مورد تحلیل قرار گرفته است. به‌ منظور بررسی دقیق رفتار این سیستم، شبیه‌سازی‌ با استفاده از نرم‌افزار ادامز کار2 انجام شده و تغییرات زوایای چرخ شامل زاویه تو3 ، کمبر4 و کستر5 در دو حالت حرکت موازی6 و غیرموازی چرخ‌ها7 نسبت به یکدیگر، نسبت به جابجایی عمودی8 و زمان، ارزیابی گردیده است. نتایج حاکی از آن است که در هنگام عبور از پیچ، چرخ خارجی تحت بار بیشتر قرار گرفته و به ‌طور مشخص زوایای تو و کستر آن مثبت و زاویه کمبر منفی می‌شود. در مقابل، چرخ داخلی پیچ با نتایجی معکوس مواجه است به‌طوری‌که زوایای تو و کستر منفی و زاویه کمبر مثبت گزارش شده است. این تحلیل‌ها می‌تواند به درک بهتر از رفتار دینامیکی9 خودرو ها و بهینه‌سازی طراحی سیستم‌های تعلیق خودرو ها منجر می گردد.
کلیدواژه ها
مک فرسون ، ادامز کار ، زاویه تو ، زاویه کمبر ، زاویه کستر ، جابه جایی عمودی چرخ .
وضعیت: پذیرفته شده